AGEL Hornická
poliklinika s.r.o. Ostrava
akreditované zdravotnické zařízení
Způsob řešení stížností OKB HPO:
Kromě drobných
připomínek k práci laboratoře OKB HPO, které přijímá, okamžitě řeší a následně
informuje svého nadřízeného kterýkoli pracovník laboratoře, je vyřizování
stížností v kompetenci vedoucího laboratoře (jeho zástupce) nebo vedoucí
laborantky (dále jen vedení laboratoře). Oba pracovníci se o vyřizování
stížností vzájemně informují.
Přijmutí stížnosti
Není-li
stížnost přímo určena nebo adresována vedení laboratoře, přijímá ji kterýkoli
pracovník laboratoře. Vždy je nutné postupovat s dostatečnou mírou vstřícnosti.
Drobnou
připomínku k práci laboratoře řeší okamžitě pracovník, který stížnost přijal,
je-li to v jeho kompetenci. Jinak předává stížnost vedení laboratoře.
Při zjevně neoprávněné stížnosti
pracovník předává stížnost k řešení vedení laboratoře.
Vyřízení stížnosti
Ústní
stížnost
A-1a. Jde-li o drobnou připomínku k práci laboratoře a
lze ji vyřešit okamžitě, učiní se tak. Tento typ stížnosti se nezaznamenává.
Řeší ji okamžitě pracovník, který připomínku přijal, je-li to v jeho
kompetenci. Jinak předává připomínku vedení laboratoře. V případě
nejasností nebo jedná-li se o připomínku na laboratorní vyšetření, tuto situaci
vždy řeší vedení laboratoře.
A-1b. Závažnější
stížnost, kterou lze vyřešit okamžitě, vyřeší pracovník, který stížnost
přijal a ohlásí stížnost a její řešení vedení laboratoře. Vedení laboratoře
dodatečně vyplní formulář pro reklamace a
stížnosti. Vyplňuje se: datum přijetí/odeslání stížnosti, kdo
stížnost přijal/podal, kdo je odpovědný za vyřízení stížnosti, jakou formou byla stížnost podána/vyřízena,
předmět stížnosti, oprávněnost stížnosti, způsob řešení stížnosti (průběh
vyřízení stížnosti), navržená opatření, kdo je (byl) pověřen realizací těchto
opatření a kdo zkontroluje efektivitu zavedených opatření, datum ukončení
stížnosti. V případě vyžadované písemné
odpovědi se postupuje podle bodu A -2.
A-1c. Není-li možné stížnost ústně vyřešit okamžitě, sdělí
se návrh řešení a způsob odpovědi. Pracovník, který stížnost přijal, informuje
vedení laboratoře. Vedení laboratoře vyplní formulář
pro reklamace a stížnosti (vyplňuje
se viz. A-1b). V okamžiku, kdy je možné stížnost vyřešit,
postupuje se podle bodu B-3.
A-2. Pokud si stěžující osoba přála písemnou odpověď,
přiměřeným způsobem ji vypracuje vedení laboratoře. Kopie se přiloží k vyplněnému formuláři pro reklamace a stížnosti..
Písemná
stížnost
Písemnou stížnost řeší vždy
vedoucí laboratoře (jeho zástupce) nebo vedoucí laborant (dále jen vedení
laboratoře). V případě takto podané stížnosti je vždy vypracována písemná
odpověď.
B-1. Registrace písemné stížnosti, vyplnění formuláře pro reklamace a stížnosti (vyplňuje se viz. A-1b). K vyplněnému formuláři se přiloží
originál písemné stížnosti.
B-2a. Je-li možné stížnost vyřídit ihned, učiní se tak
písemně. Dále se pokračuje podle bodu B-3.
B-2b. Není-li možné stížnost vyřídit ihned, do formuláře pro reklamace a stížnosti, se navrhne postup řešení (získání dalších
informací, jejich analýza, odhad časového intervalu pro definitivní vyřešení
apod.). Stěžující si osobě (případně ostatním zainteresovaným stranám) je ihned
písemně odesláno oznámení o registraci stížnosti se stručným vyjádřením o
dalším postupu vyřizování stížnosti. Kopie tohoto sdělení se přiloží k formuláři pro reklamace a stížnosti. V
okamžiku, kdy je možné stížnost vyřešit, postupuje se podle bodu B-3.
B-3. Do formuláře pro
reklamace a stížnosti se uvede způsob řešení stížnosti, navržená
opatření, kdo je pověřen realizací těchto opatření a kdo zkontroluje efektivitu
zavedených opatření. Toto řešení je přiměřeným způsobem sděleno stěžující si
osobě (případně ostatním zainteresovaným stranám), k formuláři pro reklamace a stížnosti se přiloží kopie písemného vyjádření.
Termíny
řešení stížností
Stížnosti
jsou řešeny v následujících časových termínech:
A.
Stížnost je
vyřízena v nejkratším možném intervalu maximálně do 30 pracovních dnů (v
tomto termínu oznámí vedení laboratoře výsledek šetření)
B. V případě, že není možné stížnost vyřešit do 30
pracovních dnů, oznámí tuto skutečnost vedení laboratoře, stěžovateli
s odůvodněním zpoždění a sdělí konečný termín vyřízení stížnosti.